Edukativne radionice o potresima za osnovnu školu i vrtić

Pregled

Hrvatski centar za potresno inženjerstvo – Interventna služba uspješno je proveo edukativne radionice posvećene podizanju svijesti o rizicima od potresa i pravilnom postupanju u slučaju katastrofe. Radionice su organizirane u Osnovnoj školi „Dr. Andrija Mohorovičić“ Matulji 26. studenog i u Osnovnoj školi „Drago Gervais“ Brešca 28. studenog, pri čemu su u svakoj školi sudjelovale po dvije grupe učenika 7. i 8. razreda, što svjedoči o velikom interesu za ovu važnu temu. Program je započeo uvodnim predavanjem koje je učenike upoznalo s radom HCPI-IS-a i ključnim činjenicama o potresima. U tom dijelu naglašena je važnost razumijevanja rizika od potresa i drugih katastrofa. Središnji dio radionice bilo je natjecanje na potresnom stolu, opremi koja simulira potres, čime se omogućuje vizualizacija učinaka potresa u kontroliranim uvjetima. Timovi učenika, koristeći edukativne komponente „MOLA“ seta, imali su zadatak izraditi vlastiti model konstrukcije. Testiranjem izrađenih modela pod različitim opterećenjima i simulacijama potresa učenici su stekli praktično znanje o otpornosti građevina. Osim natjecanja na potresnom stolu, učenici su znanje provjerili i kroz kviz koji je obuhvaćao ključne teme pravilnog ponašanja tijekom i nakon potresa. Realizacija ove edukativne radionice bila je moguća zahvaljujući financijskim sredstvima Općine Matulji. Općina je, u partnerstvu sa školama, pokazala iznimnu proaktivnost i odgovornost prepoznavši stratešku važnost ovakve edukacije za svoje učenike i cjelokupno stanovništvo. 

U sklopu platforme Sigurnije škole i vrtići Hrvatskog Crvenog križa, aktivnosti su proširene i na predškolski uzrast. Tako su 27. studenoga u dječjem vrtiću u Kastavu održane dvije radionice pod nazivom „Potresna pustolovina: gradimo, igramo se, učimo!“ za skupine djece u dobi od tri do pet godina. Radionica je obuhvaćala tri aktivnosti: priču „Kad se Zemlja protegne“, u sklopu koje je djeci predstavljen i inženjer potresnog inženjerstva sa svojom opremom, igru gradnje „Na kojoj vrsti tla kuća pobjeđuje“, kroz koju su djeca učila o utjecaju tla na stabilnost građevina, te interaktivni kviz „Potres“ o postupanju tijekom i nakon potresa. Cilj radionica bio je upoznati djecu s utjecajem potresa na građevine i okoliš te od najranije dobi poticati svijest o važnosti sigurne i stabilne gradnje. Na kraju, Hrvatski centar za potresno inženjerstvo – Interventna služba zahvaljuje svim nastavnicima, odgojiteljima i ravnateljima osnovnih škola i vrtića na suradnji, podršci i otvorenosti za ovakve programe. Njihova predanost obrazovanju djece o sigurnosti i otpornosti ključna je za stvaranje informirane, osviještene i sigurnije zajednice.